[ad_1]
BALIKESİR (İGFA) – Geçtiğimiz hafta New York’ta bulunan Türkevi’nde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın peşinden ‘Sıfır Atık İyi Niyet Beyanı’nı ilk imzalayanlar içinde yer edinen TBB ve Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Yücel Yılmaz, “Sıfır Atık” projelerine aralıksız olarak devam ediyor. Büyükşehir Belediye Başkanlığı görevine geldiği günden bu yana il genelinde uygulamaya almış olduğu çevre dostu projelerle Türkiye ve dünyaya örnek olan emek harcamaları hayata geçiren Başkan Yücel Yılmaz geçtiğimiz yıl başlatmış olduğu “Tarlada Sıfır Atık” projesiyle; bir taraftan zirai atıkların geri dönüşümünü sağlıyor, öteki taraftan da kırsal mahallelerde yaşayan hanım üreticilere destek oluyor.
ZİRAİ ATIKLAR GERİ DÖNÜŞÜME KAZANDIRILIYOR
Büyükşehir Belediyesi ile S.S. Gönen Merkez Tuzakçı Hasanbey Tarımsal Kalkınma Kooperatifi iş birliğinde yürütülen proje yardımıyla; tohumdan hasada kadar geçen sürede meydana gelen zirai ve tarımsal atıklar ile atık plastikler geri dönüşüme kazandırılıyor. Birleşke bünyesinde bulunan 13 köyde hayata geçirilen “Tarlada Sıfır Atık” projesi kapsamında; zirai ve tarımsal atık toplayan birleşke üyelerine, her 500 kilogram başına Büyükşehir Belediyesi tarafınca bir Balıkesir Kuzusu armağan ediliyor. Gönen’in Tuzakçı Kırsal Mahallesi’nde meydana gelen törenle; kırsal ve tarımsal alanlarda ortaya çıkan geri dönüşümü mümkün olan 10 bin 730 kilogram atık toplandı. Toplamda 20 tane Balıkesir Kuzusu dağıtılan programda Başkan Yücel Yılmaz, her kuzu başına hanım üreticilere 50’şer tane ot balyası armağan etti.
BAŞKAN YILMAZ’DAN KADIN GİRİŞİMCİLERE TAM DESTEK
Törende konuşan S.S. Gönen Merkez Tuzakçı Hasanbey Tarımsal Kalkınma Kooperatifi Başkanı Berrin Yetkin Var “Sayın Emine Erdoğan Hanımefendinin, vatanımızda yaygınlaştırdığı ‘Sıfır Atık’ projelerine biz, kırsal olarak iyi mi yanıt veririz diye düşündük. Görevli önder hanım çiftçilerimiz alsın, tartsın ve 500 kilogram olduğunda biz 1 Balıkesir Kuzusu armağan edelim dedik. Yaptığımız tüm projelerde belediye başkanımızın kapısını çalıyoruz. Biz, ne vakit hanımlarla üstleniyoruz desek, başkanımız ‘Tamam, siz yaparsınız’ diyor.” ifadelerini kullandı.
“SIFIR ATIK PROJESİNİ GÖNÜLDEN DESTEKLİYORUZ”
“Tarlada Sıfır Atık” projesini oldukça önemsediklerini dile getiren Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Yücel Yılmaz “Türkiye, bir sıfır atık kampanyası başlattı. Bende internasyonal bir bildiri imzaladım. Biz, dünya Sıfır Atık Beyannamesi’ne katılıyoruz dedik. Balıkesir olarak gönülden destekliyoruz. 500 kilogram toplayan her hanımımıza birer kuzu armağan etmiştik. Bu sefer geçen yıl vermiş olduğumuzun iki katını veriyoruz. Alın teri döken tüm hanımlarımızı kutlama ediyoruz.” diye konuştu.
ANLAMLI BİR PROJE
Güzel bir proje hayata geçirilmesinin kendisini oldukça mutlu ettiğini söyleyen Balıkesir Valisi İsmail Ustaoğlu “Belediyecilik bu tip hizmet ve dokunuşlarla çevre duyarlılığı anlamında bilhassa kooperatiflerle yapmış olduğu iş birlikleri anlamlı oluyor. Hayırlı, uğurlu olsun. Büyükşehir Belediyemize bu hassasiyetinden dolayı teşekkür ediyorum.” şeklinde konuştu.
[ad_2]
İyi Haber
