[ad_1]
Dışişleri Bakanlığı’ndan İsrail-Filistin gerilimine yönelik izahat yapılarak “İsrail ve Filistin’de yaşanmış olan sertlik ve gerilimi derin bir endişeyle karşılıyoruz” denildi.
Açıklamada ek olarak şu ifadelere yer verildi:
Bölgede sükunetin bir an ilkin tekrardan tesis edilmesine büyük ehemmiyet veriyor, sivil can kayıplarını şiddetle kınıyoruz. Sertlik eylemlerinin ve buna bağlı tırmanmaların hiç kimseye bir yarar sağlamayacağını vurguluyor, tarafları itidalle hareket etmeye ve fevri adımlardan uzak durmaya çağırıyoruz.
Sözkonusu gelişmelerin daha çok tırmanmadan ve daha geniş bir alana yayılmadan denetim altına alınabilmesini teminen, Türkiye olarak elimizden gelen katkıyı sağlamaya daima hazırız. Bu doğrultuda, ilgili taraflarla temaslarımızı yoğun bir halde sürdürüyoruz.
Bu üzücü gelişmeler, iki devletli çözüm vizyonunun önemini bir kez daha göstermektedir. Tarafları, güç kullanmaktan vazgeçerek, bu vizyon doğrultusunda, daha çok gecikmeksizin kalıcı çözüm için çalışmaya çağrı ediyoruz.
* Haberin görseli Anadolu Ajansı’ndan servis edilmiştir.
[ad_2]
İyi Haber
