[ad_1]
Mehmet UZEL (KAYSERİ İGFA)
Kayseri Büyükşehir Belediyesi, kente ilişik İklim Değişikliği Azaltım ve Uyum Fiil Planı’nı hazırlayarak sektörel bazlı sera gazı emisyonlarının azaltımına yönelik hedeflerini belirleyip, sürdürülebilir bir dünya için mahalli bazda emek harcamaları tüm hızıyla sürdürüyor.
Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, mevzu ile ilgili yapmış olduğu açıklamada, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan tarafınca himaye edilen, New York’ta temaslarda bulunan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Mehmet Özhaseki’nin de hususi ehemmiyet verdiği Sıfır Atık Projesi’nde ‘ikimiz de varız’ dedi.
Başkan Büyükkılıç, Birleşmiş Milletler 78’inci Genel Kurulu’nda konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “Daha yaşanabilir ve adil bir dünya vizyonuyla Emine Erdoğan Hanımefendi’nin himayelerinde vatanımızda başlattığımız Sıfır Atık hareketini BM’de 105 ülkenin ortak sunuculuğunda kabul edilen kararla küresel boyuta taşıdık. Buradan tüm ülkeleri, internasyonal kurumları ve sivil cemiyet kuruluşlarını Sıfır Atık hareketine destek vermeye çağrı ediyorum” sözlerini hatırlattı.
DEPONİ GAZINDAN 274 MİLYON 533 BİN 197 KWH ELEKTRİK ÜRETİLDİ
Sıfır Atık hareketini mahalli yönetimler olarak fazlaca önemsediklerini vurgulayan Başkan Büyükkılıç, Katı Atık Tertipli Depolama Tesisi bünyesinde bulunan 16 mw lisansa ve 11,7 mw kurulu güce haiz elektrik üretim santrali marifetiyle 2016 yılından itibaren deponi gazından 274 milyon 533 bin 197 kwh elektrik üretimi gerçekleştirildiğini, 140 milyon metreküp sera gazı salınımının önlendiğini deklare etti.
TOPRAKSIZ SERADA 4 MİLYON KİLOGRAM DOMATES ÜRETİMİ
Büyükkılıç, ek olarak enerji üretim tesislerinde oluşan atık ısıyı çevreye duyarlı bir halde değerlendirmek amacıyla saha üstünde 11 bin metrekare üstüne kurulu çağıl hızla gelişen teknolojinin kullanıldığı senelik üretim kapasitesi 500 ton olan topraksız serada 2016 yılından itibaren toplam 4 milyon kilogram domates üretimi gerçekleştirildiğine vurgu yapmış oldu.
YILLIK 200 TON PARK VE BAHÇE ATIĞI, GÜBRE OLUYOR
Öte taraftan senelik 200 ton park ve bahçe atığının gübreye çevrildiğine işaret eden Büyükkılıç, “Kent merkezinde yeşil alanlardan meydana gelen senelik 200 ton park ve bahçe atığı kompost tesisinde işlenmekte ve üretilen kompost Park, Bahçe ve Ağaçlandırma Daire Başkanlığımız tarafınca park ve peyzaj çalışmalarında kullanılmaktadır” dedi.
[ad_2]
İyi Haber
